Se bild.
Om det rådde naturlig halka baserat på naturligt vinterväglag är chauffören vållande. Om vägen var saltad ska Gunnar Malm lagföras. Det är ju i så fall generaldirektören som är vållande… en ”ekonom” som inte förstår orsak och verkan och vilken saknar analytisk förmåga i gott sällskap, verkar det som. Vi känner ju vid det här laget Jan Pettersson, Claes Tingvall och Anders Svenson, utpräglade kostnadsställen, hål för våra skattepengar. Skål!Lastbilsföraren har ju brustit i tre avseenden:
– har inte hanterat sitt fordon på ett föredömligt sätt, ett brott!
– har hindrat framkomlighet, ett brott
– har åsamkat samhället kostnader, ett brott
Den som däremot har kört rattfull har inte gjort sig skyldig till brott om promillehalten anpassats individuellt exakt rätt till förebyggande av trafikskada betingat av omständigheterna. Det har nyligen uppmärksammats att kvinnor vanligen, utan till synes problem, kör med mer än en promille. Vad är då problemet? 0,2 är inget annat än en utstuderad livskvalitetsstympning, ett utpräglat myndighetsjävigt maktmissbruk, en maximerad människokränkning, ett sätt att ta ut en extraskatt, en promilleskatt. Det borde räcka med den vi betalar på Systemöverförmyndarbolaget.
Finns det överhuvudtaget någon etik eller moral kvar i detta undermåliga samhälle som alltmer utvecklas till diktatur? Har de myndighetsjäviga gökungarna, tillika månatligt välunderstödda kostnadsställena till lagstiftare något annat intresse än att trakassera dem som har riktiga jobb. Jag undrar varje dag, typ. Skål!