Reklamation till MIO i Haninge – 1

2018-04-18. Idag cirka klockan 14 åtgärdades felet förträffligt av Maria på uppdrag av butikschef Sven-Eric Andersson. Det var föredömligt agerat!

Inhandlade 9 april 2018 ett uterum, en paviljong 3×4 meter, bord Modena med sex stolar Capri. Hela paketet gick på SEK 10 99o. Det står Alina B som säljare på beställningen. Ordernummer 178 576 63.

Hela försändelsen hämtades 16/4 på lagret i Länna, Lyftkransvägen 11. Då noterade jag skador på emballaget/förpackningen till de sex Capri stolarna.

På väg hem till Dalarö stannade jag till vid er butik, gick in och bad någon, Matilda, att komma ut för att titta. Jag blev då istället hänvisad ut runt hörnet för att visa skadorna på emballaget.

Väl hemma på Askfatsvägen 3, började jag öppna paketen samt lasta av. Märkte då att de sexstolarna inte var fullständigt hopbuntade. Buntband på ena sidan omslöt endats fem av de sex stolarna. Det innebar att en stol delvis hängde löst. Vidare kunde jag konstatera att de upplåsta plastkuddarna var antagligen för små för att fixera stolpaketet innanför kartonghöljet. Skadan kan vara en konsekvens av att paketet tappats men mer troligt att paketet, på högkant, hasats över ett ojämnt golv. Ovarsamhet, oaktsamhet eller nonchalant slarv har resulterat i ett vållande. Vem gärningsmannen är kan bli svårt att utröna.

Det var fel på tre av sex stolar.

Stol #1. Slitskydd av plast saknas på ett ben. Det var denna stol som saknade buntband och var mest utsatt för paketets vårdslösa hantering. Se bilder.

Tyvärr blev denna bild något oskarp. Slitskyddet låg löst men var också defekt.

Stol #2. Fel i tillverkningen eller skada, Se bild nedan:

Stol nummer 1 och 2 reklameras enligt ovan.

Stol #3. Den elastiska lilla plastbit, muff, eller vad man nu ska benämna den, vilken ska finnas fyra stycken av på undersidan av varje stol, saknades i två ex. Där gapar nu endast hål. Se bild:

När jag idag em 17/4 besökte er butik för att byta två stolar, förklarade Anna att detta inte var möjligt. Först fick jag besked att ta in stolarna från min bil. Men jag fick sedan inte byta dem trots att ni hade sex stycken i er utställning, vilket jag beklagar. Det hade varit ett smidigt och kundvänligt agerande. Så det blev att bära ut stolarna igen.

Anledningen till att jag inte hade med fler stolar för utbyte var att jag tänkte mig att ni kunde leverera de små elastiska plastmuffarna separat och att jag således kan montera dem, trycka dit dem, själv. Men Anna meddelade att ni inte hade dessa som lös detalj. Men vi gissade att de skulle gå att få fram. Annars kan man kanske knycka från någon annan, defekt stol.

Jag finns nu i ert system och är sökbar på 08-50010220 eller 070-6605447.

Bengt Jonasson – kundnummer 123 741 47

Grill och kyl finns på plats inför kommande barbercue. Det går också bra att sola och bada i Dalarö Kanal från egen brygga. På bilden syns min syssling, Göran Oleskog. Bengt Jonasson
Dalarö
Civilingenjör utan gränser

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *