Reklamation till MIO i Haninge – 2

2018-04-24 åtgärdades felet genom Marias försorg. Men samtidigt utsattes jag för identitetskapning. Svårt att vara riktigt glad.

En professionell organisation som Mio bör sträva efter kvalitet i alla led. Kaizen är ett utmärkt sätt/föredöme.

Här följer kompletterande reklamation – Order 178 576 63

Jag packade upp stöden, bottentallrikarna, till de fyra stolparna för att mäta diameterns på de tre hålen. Man bör ju fästa  dessa i bryggdäcket, trall 34×145.

Jag insåg då till min förvåning att dessa är utförda i stål, inte i rostfri aluminium, som jag låtit mig vilseledas att tro.

Fel #1. Fäst-öra är deformerat böjt. Det var värst på den övre, yttersta tallriken i förpackningen. Bilden är tagen tämligen rakt uppifrån. Det nedre örat i bilden är deformerat, böjt mot centrum. Också ett par öron på annan tallrik är deformerade, men inte lika mycket. De går antagligen att rikta.

Fel #2. Samma öra som i bild 1 har färgsläpp. Den kraftiga deformationen innebär att den uppenbarligen spröda färgen inte följt med. Den har spruckit och släppt. Se bild:

Fel #3. En annan tallrik har dålig täckning av färg. Man kan se till höger en skiftning som dessutom kan utgöra tecken på begynnande korrosion.

Som sagt är jag anträffbar på 070-6605447. Kund 123 741 47.

Bengt Jonasson

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *