När ska Riksrevisionen och Trafikverket fatta?

By | september 21, 2014

Nu tjafsas det åter om finansiering av infrastrukturens utbyggnad. ”Frippolin” gnäller som den pojkvasker, eller ännu mera som den barnunge, han är. Det blir mindre utsläpp av koldioxid om fordonen kan rulla förbi Stockholm på högsta växel istället för att krypa fram på lågväxel. Finansieringen fixar vi genom att slippa det sabotage mot realkapital, sabotage mot miljö och sabotage mot infrastruktur som vägsaltningen nu åsamkar Sveriges medborgare.

I bilaga till Dagens Industri häromdagen menar Widmalm att kommuners och landstings medfinansiering av infrastrukturbyggande är osund. Om Riksrevisionen hade vett att revidera Trafikverkets göranden och låtanden hade vägsaltningen varit förbjuden för länge sedan.

I bilaga till Dagens Industri häromdagen menar Widmalm att kommuners och landstings medfinansiering av infrastrukturbyggande är osund. Om Riksrevisionen hade vett att revidera Trafikverkets göranden och låtanden hade vägsaltningen varit förbjuden för länge sedan.


Jag har tidigare kritiserat Fredrik Reinfeldt för att han tillsatt ett sånt nöt till generaldirektör, en ”ekonom”. Det är ju att förolämpa hela det svenska folket. Kanske kan Melander åstadkomma något för medmänniskorna, eller är hon också bara ett kostnadsställe, ett månatligt understödsobjekt…
Med 30 miljarder i årlig besparing genom en lag som förbjuder all vägsaltning blir det lätt att finansiera förbifart Stockholm. "Miljöterroristerna", också benämnda Miljöpartiet, kan väl knappas ha något emot ett saltförbud. På köpet ökar vi trafiksäkerheten.

Med 30 miljarder i årlig besparing genom en lag som förbjuder all vägsaltning blir det lätt att finansiera förbifart Stockholm. ”Miljöterroristerna”, också benämnda Miljöpartiet, kan väl knappas ha något emot ett saltförbud. På köpet ökar vi trafiksäkerheten.


Anders Ygeman tycks inte ha förstått att vägsaltning är en brottslig handling, vilken associerar till Hitlers metoder: Ett kemiskt medel, på ett begränsat utrymme, inget alternativ, dödsoffer!
Att som ordförande i Trafikutskottet inte ta initiativ till ett absolut vägsaltningsförbud gör Ygeman till en passiv vägtrafikterrorist. Att därutöver förbjuda mobiltelefonanvändning vid bilkörning gör Ygeman till en aktiv livskvalitetsstypare, en aktiv effektivitetssabotör tillika en aktiv vägtrafikterrorist.

Att som ordförande i Trafikutskottet inte ta initiativ till ett absolut vägsaltningsförbud gör Ygeman till en passiv vägtrafikterrorist. Att därutöver förbjuda mobiltelefonanvändning vid bilkörning gör Ygeman till en aktiv livskvalitetsstypare, en aktiv effektivitetssabotör tillika en aktiv vägtrafikterrorist.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *