Med Rikard och HaningeStrand till La Sella

Leif och jag tog ett sent pendeltåg till Märsta och sedan buss till Arlanda Terminal 5. Vi checkade in i automaterna och taggade våra väskor och bagar. Sedan blev det varsin bautastor öl efter klockan 02 och väntan tills bagage drop öppnade.

Detta var min 5:e resa med HaningeStrand. Den första gick till Turkiet. Då deltog också Fredrik Lennmalm. Det var ett jättestort hotell. Det tog mig nästa tio minuter att gå till restaurangen. I gengäld låg mitt rum nära shoppen och hål 1. Senare blev det två resor på raken till Novo Sancti Petri och därefter Portugal, 2017.

Efter att näst sist fått nyckel till min svit 8110 knoppade jag in.

Hade inte sovit något natten mellan fredagen och lördagen. Försov mig 30 minuter inför middagen och missade golfvärdens, Rasmus Åbergs, presentation. Men Leif berättade det viktigaste.

Första dagen ösregnade det. Vi inledde kl 10 således med genomgång av nya regler. Det var en föredömlig anpassning till rådande förhållanden. Jag avstod från förmiddagens yttre tjänst.

Vid pass kl 14.04, sista boll, var det dax. Nu regnade det måttligt. Jag hade hatt och regnjacka. Alltså OK att spela. Men det blev bara nio hål. Våthandsken var dyngsur och handen kall. Det var inte roligt längre. Ett par var dock uppmuntrande. Borken fortsatte med Christer och Jan.

På grund av hotellets brister som följd av ombyggnad erbjöds vi externa restaurangbesök. Vi samlades i club-baren.

Bussen avgick kl 20. Det blev språngmarsch genom regn till bussen.

Restaurangen ligger på piren utanför Denia centrum. Innanför piren och vågbrytaren ligger marinan.

Så var det dags för frukost, måndag, inget regn men mulet.

Så här startade jag:

Och här sitter Robban, Borken och Rikard:

Övningarna börjar kl 10

Rikard visar sving med drive.

Se så vig han är

Vi var indelade i två grupper. Vi var praktiskt taget ”jämna par” så ena gruppen var damerna den andra herrarna.

Andra speldagen gick jag ut kl 13 med Leif istället för Borken samt med gårdagens Jan H och Christer. Vi hackade oss fram utan stordåd. På en ny bana, relativt lång, har man full sjå att hitta och att ta sig fram i ett hyfsat tempo. Vi slapp regn men det var mulet och omständigheterna inbjöd inte till fotografering. Men jag kunde inte låta bli att föreviga lustigheten vid 8:ans röda green.

Christer och Jan går mot green på hål 9.

Leif hade bytt från vänster till höger, vilket tedde sig ovant och bjöd motstånd. När det krävdes precision kom den enda vänsterklubban fram.

Ja, så var det bara nio hål till på grön slinga. Premiär för mig. Något att ta sig igenom, trots ökade koldioxidutsläpp.

Här sitter första bollen: Borken, Mats-Ola, Susanne och Stina.

Här spelarna i min boll.

Vi åt samtliga frukostar och och fem middagar på The Club. Så här skyltade man våra bord:

Fint väder tisdag. Nu var humöret på topp! Samling inför två timmar träning. Därefter lunch.

Närspel, bunkerslag med Borken. Who needs it?

Inga problem för Jan B, en mönstergolfare!

Efter närspel var det dags för driving. Här får Kjell tips av Rikard.

Övriga förtjänade också förfriskningar.

Nästa dag, onsdag var vi lediga och drog in till Denia. Många fina, ibland lite trånga miljöer här.

Vi knallade upp till Castell de Dénia.

Här hade vi bra utsikt över marinan och staden.

Efter att ha klättrat runt på fortet var vi snart åter till byn för en efterlängtad bira..

Vi kollade sedan på marinan och därefter letade vi efter något lämpligt ställe att luncha på.

Vi beslöt att vi var sugna på pizza.

När jag kom sist ut från den mörka lokalen strålade solen mot mig.