Aldrig köper jag en Subaru

By | januari 4, 2018

Ämne: Kvalitet i alla led …

…kräver ett anständigt språk i reklam och media!

Från: Ansvarsfull-Kompetens <ansvarsfull.kompetens@gmail.com>
Datum: 4 januari 2018 13:53:36 CET

Till: jonas@torvallabil.se, info@lgbilmotor.se, info@fordonsmaklarna.se, info@risbergsbil.se, bilfocusisundsvall@telia.com, info@roybil.se, info@bergnersbil.se, info@ramotor.se, info@arlebobil.se, halla.forsaljning@landrinsbil.se, leif.svensson@motorsport-bs.se, info@obabbil.se, enkoping@bilforum.biz, mats@jakobssonsbil.se, info@hedinbil.se, info@bilborsen.com, info@akeeriksson.se, info@bosses-bil.se, bilcentrum@telia.com, mattias.berglund@tbbil.se, info@stenbergsbil.com, info@svenskamotor.se, info@dannevall.se, tommy.kay@torvallabil.se, jan.kay@torvallabil.se, info.bilvaruhuset.kristianstad@hedinbil.se, matsbilar@telia.com, info@auto7h.se, info@eskilstunafordon.se, robert@dahlbomsbil.se, info@molnlyckebil.se, info@gpbil.se, ronald@bilforum.nu, info@newmanbil.se, ledningsgrupp@holmgrensbil.se, ulrik.karlsson@holmgrensbil.se, par.sandberg@holmgrensbil.se, mats.johansson@holmgrensbil.se, kontakt@smalands.com, Info@svemabil.se

Ämne: Kvalitet i alla led …

…kräver ett anständigt språk!

Film 19 sekunder på YouTube:

Undertext till filmen på Youtube:
SLUTA DRÖMMA, HANDLA …utgör ett lämpligt språkval!

Ofattbart hur en stor säljorganisation bakom Subaru med tunga aktörer som Holmgrens, Hedins och Torvalla m.fl. kan släppa ut sånt skit. Subaru i Sverige har ett ansvar för att vårda språket så att inte barn, ungdomar och invandrare lär sig fel, baserat på ert försök till ”hjärntvätt”. Vi som är vuxna, tillika friska svenskar, mår dessutom dåligt av ovan redovisat språkmissbruk. Fy!

Med vänlig hälsning,
Bengt Jonasson
070-6605447
Ansvarsfull Kompetens i Sverige AB
Föreläser, utbildar …

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *